İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 28.04.2017 tarihinde çalışması başlatılan M12 isimli Göztepe - Ataşehir - Ümraniye Metro hattı çalışmaları uzunca bir süre durmuş, seçim sonrası çalışmaları yeniden başlamıştı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu 8.İlçe Ziyareti kapsamında Göztepe - Ataşehir - Ümraniye metro hattı çalışmalarını incelemek üzere 4 kasım'da Ataşehir istasyonu çalışmaları incelemişti.

3 Günlük sokağa çıkma yasağı kapsamında Ataşehir'deki metro çalışmasını yerinde inceleyen başkan Ekrem İmamoğlu'na, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Alpkökin'in yanısıra proje sorumluları, Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, CHP Ataşehir İlçe Başkanı Celal Yalçın ile İYİ Parti Ataşehir İlçe Başkanı Mert Kar ile beraberindeki heyet eşlik etti. Başkan İmamoğlu ile beraberindeki çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

İmamoğlu ve beraberindeki heyet, incelemelerin ardından bir iş aracına binerek, metro hattı tüneli boyunca yaklaşık 500 metrelik gezi gerçekleştirdi.

“HIZLI HAREKET EDECEĞİZ”
Tüneli kazan TBM (Tunel Boring Machine-Tünel Açma Makinesi) cihazının çalışmasını yerinde izleyen İmamoğlu, hatla ilgili şu bilgileri paylaştı:
“2017'den itibaren durmuş projeydi. Ataşehir’den başlayan, Göztepe'nin yoğunluğunu aldığı, aynı zamanda Ümraniye ile buluşan bir hat. Günde 400 bin kapasiteli bir hat olması bekleniyor. Dolayısıyla bu hattın yürümesi gerekiyordu. Arkadaşlarımız bu şantiye ile ilgili kredi girişimlerini yaptılar. 2017'den 2019'a kadar durum bu. Şantiyeyi, o dönemde, 175 milyon Euro'luk bir finansman sağlayarak harekete geçirdik. Eylül 2019 dan bu yana yoğun bir çalışma yürütülüyor. 2 tane TBM çalışıyor. Buradaki TBM'nin performansı, 1 kilometre mesafeye ulaştı. 2 TBM daha devreye girecek Mayıs ve Haziran ayında. Hızlı hareket edeceğiz. 11 duraklı, yaklaşık 16 kilometre mesafeye ulaşan bir metro hattını devreye alacağız. Niyetimiz, 2022'nin ortalarında bu hattı devreye almak. Az önce Pelin Hanım da söyledi, o da sevindirici; sanırım 2021’in sonuna doğru TBM’lerin işi bitmiş olacak. Diğer i̇nşaat çalışmaları elbette devam edecek. Umarım 2022 yılında, Göztepe Parkı’ndan başlayarak Ümraniye'de sona eren bu yoğun hat üzerinde hizmet veren, çok değerli bir metromuzu, İstanbullulara hediye etmiş olacağız.”

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2017’den itibaren durmuş bir proje olan “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarını, 20 Eylül 2019’da yeniden başlatmıştı. İmamoğlu, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecine rağmen yapımı devam eden hattaki çalışmaları yerinde inceledi. Yaklaşık 25 metre derinliğindeki Ataşehir İstasyonu şantiyesine inen İmamoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

Projenin 2022 yılının 1.çeyreğinde hizmete açılması bekleniyor. Tam otomatik sürücüsüz (UTO) olarak inşa edilen metro hattının durakları ise; Göztepe 60.Yıl Parkı,Göztepe, Sahrayı Cedid, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Soyak Yenişehir, Atakent, Çarşı, Hastane, Kazım Karabekir'den oluşacak.

Hattın toplam uzunluğu 13 Kilometre olurken, yolcu kapasitesi ise 44.000 olacak. Metro çalışması tamamlandığında 3 ilçenin ulaşım süresi toplam 21 dakika olacak.Kuzey-güney doğrultusunda taşıma yapacak olan hat;Çarşı istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile,Yeni Sahra istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ile,Göztepe istasyonunda Marmaray işletmesi ile entegre olacak.