Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler ülkemizde bulunan şirketlerin yaklaşık %99,8’ini oluşturmaktadır ve KOBİ’ler ülkemiz ekonomisinin canlı kalmasını sağlamaktadır. Küçük ve Orta Ölçekli firmalar ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan işletme türlerinden birisi olduğu için KOBİ olarak faaliyet gösterecek ve e-ticaret yapacak olan markaların doğru adımlar atması hem kendileri hem de ülkemiz için oldukça önemlidir.

E-ticaret sektörü çok karmaşık bir sektör olmasa da e-ticaret yapacak küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sektörde başarılı olabilmeleri için önem vermesi ve dikkat etmesi gereken belirli noktalar bulunmaktadır.

KOBİ'ler için E-ticarete Başlangıç Adımları adlı bu yazımızda e-ticaret yapmak isteyen KOBİ’ler için bir yol haritası çizeceğiz. Siz de bu yazımızı inceleyerek nelere dikkat etmeniz gerektiği ve nasıl e-ticaret yapabileceğiniz hakkında bilgiler edinebilir ve e-ticarette başarılı olabilirsiniz.

Sektörünüze Karar Verin

İster küçük ölçekli bir işletme olun isterseniz de büyük ölçekli markalardan birisi olun e-ticaret yaparken belirli bir sektörde faaliyet göstermeniz gerekiyor. Tekstilden gıdaya, mobilyadan beyaz eşyaya kadar olan her sektör KOBİ’lerin satış yapabileceği e-ticaret sektörleri arasında bulunuyor.

E-ticaret sitesi kurmadan ve internetten satışa başlamadan önce küçük ölçekli işletmelerin sağlam adımlar atabilmek için belirli araştırmalar yapması gerekiyor. E-ticaret istatistikleri, internetten satılacak ürün tavsiyeleri, pazar araştırmaları gibi konularda araştırmalar yaparak küçük ölçekli işletmeler hangi sektörde e-ticaret yapacaklarına karar verebiliyor.

Siz de bu tür araştırmalar yaparak firmanızın hangi sektörde e-ticaret yapacağına ve ne tür ürünler satacağına karar vermeye özen göstermelisiniz.

Şirket Kuruluşunuzu Gerçekleştirin

KOBİ'ler için E-ticarete Başlangıç Adımları arasında yer alan ikinci adım da şirket kuruluş adımıdır.

İnternetten satış yapacak ve gelir elde edecek her işletmenin şirket kurması gerekir. Genellikle sermayesi fazla olan kişiler anonim ve limited şirketlerini kurmayı tercih ederken küçük ve orta ölçekli işletmeler ise şahıs şirketi kurarak e-ticarete adım atar. Çünkü diğer şirket türlerine oranlar şahış şirketi kurma süreci daha kolaydır ve şahıs şirketi kurma maliyeti oldukça düşüktür. Bu nedenle sermayesini işini geliştirmek için kullanmak isteyen herkesin şahıs şirketi kurarak hareket etmesi gerekir.

E-ticaret Sitenizi Kurun

Küçük ve Orta Büyüklükteki işletmenizde e-ticaret yapmak istiyorsanız ürün ve hizmetlerinizi sergileyeceğiniz bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor.

  • Açık Kaynak Kodlu E-ticaret Alt Yapıları

  • Hazır E-ticaret Paketleri

  • E-ticaret Sitesi Yazdırma

Gibi yöntemler küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin e-ticaret sitesi kurabileceği yöntemler olarak biliniyor.

  • Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar; Markaların basit özellikte ve ücretsiz e-ticaret paketlerini kullanabileceği e-ticaret sitesi kurma yöntemidir.

  • Hazır E-ticaret Paketleri; Profesyonel özellikler ile donatılan ve e-ticaret sitesi kurma sürecini hızlandıran lisanslı paketlerdir.

  • E-ticaret Sitesi Yazdırma; Genellikle yazılım ajansları ile proje bazlı olarak çalışıp e-ticaret sitesi kurma yöntemine verilen isimdir.

Aslına bakıldığında e-ticarette başarılı olmak isteyen markalar bu noktada hazır e-ticaret paketlerini tercih ederek hareket etmektedir. Çünkü açık kaynak kodlu yazılımlar ve e-ticaret sitesi yazdırma gibi yöntemler markaların maliyetlerini arttırmaktadır. Siz de e-ticaret sitenizi kurarken Ticimax gibi hazır e-ticaret paketlerini tercih edebilir ve sitenizi hızlı bir şekilde kurarak internetten satışa başlayabilirsiniz.

E-ticaret Sitenizi Tasarlayın

E-ticaret paketinizi tercih ettikten ve satın aldıktan sonra yapmanız gereken başka bir şey de e-ticaret sitesi tasarımı yapmak olmalıdır. E-ticaret sitesi tasarımı yaparken de önemseniz gereken belirli unsurlar bulunmaktadır. Bunlar;

  • E-ticarette Güvenlik

  • Responsive Tasarımlar Kullanmak

  • Ürün Fotoğrafları ve Ürün Açıklamaları

  • E-ticarette Ödeme Sayfası Tasarımı

  • Kurumsal Kimlik Tasarımı

Gibi başlıca unsurlardır. Bunları önemseyerek e-ticaret sitesi tasarımı yapan işletmeler müşterilerine daha kolay güven vermekte ve e-ticarette başarılı olma şansı yakalamaktadır. Sizler de bu unsurları önemseyerek sitenizi tasarlayabilir ve e-ticarette başarılı olabilirsiniz.

Sanal Pos Alın

E-ticaret sitesi tasarımı tamamlandıktan sonra markalar e-ticaret siteleri üzerinden tahsilat gerçekleştirmek için sanal pos entegrasyonu yapmaktadır. Sanal pos entegrasyonu yaparken e-ticaret firmaları ya bankalardan ya da ödeme sistemlerinden sanal pos alarak hareket etmektedir. Anlaşma aşamasında ise küçük ve orta büyüklükteki işletmeler;

  • Sanal Pos Komisyon Oranları
  • Anlaşma Koşulları
  • Ödeme Gün ve Tarihleri
  • Firmanın Referansları

Gibi önemli unsurlara dikkat ederek çalışacağı firmaya karar vermektedir.

Ürün ve Hizmetleriniz Tanıtın

E-ticaret sitenizi tasarladıktan ve sanal pos entegrasyonu yaptıktan sonra yapmanız gereken çalışmalardan birisi de ürün ve hizmet tanıtımıdır. Ürün ve hizmet tanıtımı yaparken markalar;

  • Google ADS
  • SEO
  • Sosyal Medya
  • E-mail Marketing
  • Influencer Marketing
  • İçerik Pazarlaması
  • SMS Pazarlaması

Gibi dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanmakta ve böylece hem ürünlerini hem de hizmetlerini ön plana çıkararak satışlarını arttırabilmektedir.

Ticimax ile E-ticarete Başlayın

E-ticaret yaparken sizler de profesyonel bir alt yapı ile çalışmak istiyorsanız Ticimax’ı tercih edebilirsiniz. Ticimax e-ticaret alt yapısı sayesinde e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir ve tasarlayabilirsiniz. Alt yapımızda yer alan modül ve özellikleri kullanarak anında sanal pos entegrasyonu yapabilir ve hızlı bir şekilde internetten satışa başlayabilirsiniz.