Kuruculuğu, Osmaniye’de görev yapan matematik öğretmeni Mukaddes Karip ve sınıf öğretmeni Mehmet Karip tarafından yürütülen “Durakta Matematik” ETwinning projesi, 81 ilimizden ve 5 farklı ülkeden ortaklarıyla eylül ayından itibaren yürütülmektedir. Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu 2-C sınıfı öğretmeni Ayşegül İlikçi, projenin İstanbul’daki ortağı olarak Ataşehir ilçesindeki çalışmaları yürütmektedir.

Proje kapsamında yapılan çalışmalar, Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Ertuğrul Bilican, Şube Müdürü Ali Eroğlu, Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu Müdürü Yılmaz Güler, okul müdür yardımcıları, proje sorumlusu Ayşegül İlikçi, 2/C sınıfı öğrencileri ve velilerinin katılımıyla Durakta Matematik projesinin ikinci aşaması olan öğrenci afişlerinin sergilenmesi okul salonunda gerçekleştirildi.

Öğrenci Çizimlerinden oluşan afişler aynı zamanda okul panolarında da sergilendi.

“BU PROJE SAYESİNDE MATEMATİĞE KARŞI OLUMSUZ ALGILAR YIKILDI”

Proje sorumlusu Ayşegül İlikçi; “Proje sayesinde öğrencilerde sosyal ve zihinsel açıdan olumlu gelişmeler gözlemlediğini, matematiğe karşı olumsuz algının yıkıldığını, matematiğin daha eğlenceli ve sevilen bir ders haline geldiğini, çizimlerin onları hem mutlu ettiğini hem de öğrettiğini” söyledi.

Ataşehir İlçesinde projenin uygulamasından sorumlu 2- C sınıfı öğretmeni Ayşegül İlikçi uygulamalarla ilgili şunları söyledi.

“ÖĞRENCİLER EĞLENEREK MATEMATİK ÖĞRENMEYE BAŞLADILAR”

Ayşegül İlikçi Projenin amacını şöyle özetledi: “Eğlenceli çizimlerle matematiği daha ilgi çekici hale getirerek pozitif bakış açısı kazandırmak ve matematiği 7’den 70’e herkese sevdirmek” olarak dile getirilen Durakta Matematik projesinin ilk basamağı, Eylül ayında Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu öğrencileri tarafından matematik tanıtım afişlerinin duraklara ve okula yaptıkları durağa asılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Projenin ilk adımının gerçekleştirilmesinin ardından öğrenciler müfredatla uyumlu olarak matematik derslerinde yaptıkları çizimlerle matematiği hem daha eğlenceli hale getirmeye hem de eğlenerek matematik öğrenmeye başladılar. Öğrenciler, bu proje ile matematiğin sıkıcı olmaktan çıktığını, daha severek derse katıldıklarını, çizim yaparak becerilerinin ve hayal güçlerinin geliştiğini, görsellerle kalıcı öğrenmeyi sağladıklarını belirttiler.

Projenin ikinci basamağı olarak, Durakta Matematik ekibi tarafından 81 ilden ve yabancı ülke ortaklarından proje katılımcısı öğrencilerin yaptıkları çizimler, öğrenci afişleri olarak tasarlandı ve sergilenerek matematiğe karşı farkındalık oluşturulması sağlandı.