COVİD
COVİD

Virüsle ilgili asılsız bilgilerle bozulan uyku düzenini sağlama önerileri

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Virüsle ilgili asılsız bilgilerle bozulan uyku düzenini sağlama önerileri
Evde Kal Ataşhir
TUTDER Genel Başkanı Doç. Dr. Fidan, "Uyku düzeninin tekrar sağlıklı hale gelebilmesi için uykudan hemen önce evde yarım saatlik egzersiz yapılmalıdır. Kişiler uyumadan önce güzel bir kitap okumalı ya da ılık bir duş almalıdır." dedi.
KORONAVİRÜS

ESKİŞEHİR (AA) Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği (TUTDER) Genel Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan, yeni tip koronavirüs (Kovid19) salgını hakkında sosyal medyada yayılan asılsız bilgiler nedeniyle vatandaşların bozulan uyku düzeninin öncelikle bu konuda doğru bilgilerin öğrenilmesi, yatmadan yarım saat önce egzersiz ya da ılık bir duş alınması ve kitap okuyarak giderilebileceğini belirtti.

Eskişehir Şehir Hastanesi Kulak Burun Boğaz Kliniğinde de görevli Fidan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kovid19 salgınının insanların hem genel sağlıklarında hem de gündelik yaşamlarından ciddi değişiklikler ortaya çıkardığını dile getirdi.

Söz konusu değişikliklerin insanların kaygılandırdığını ifade eden Fidan, "Bu kaygı da insanın yaşam düzenini bozuyor. Düzenin bozulmasından uyku da olumsuz etkileniyor." dedi.

Aşırı kaygılı kişilerin 3'te 2'sinde uyku bozukluğu meydana geldiğini aktaran Fidan, uyku bozukluğu olanların yarısında da kaygı görüldüğünü dile getirdiğini söyleyerek, "Koronavirüs, kaygılanan insanların uyku düzenini bozdu. Bağışıklık sisteminin doğru çalışmasını sağlayacak en önemli unsurlarından biri de sağlıklı ve düzenli uykudur." ifadelerini kullandı.

"Asılsız ve yanlış bilgiler bilinçaltına yerleşiyor"

Fidan, kaygının en önemli nedenlerinden birinin, son dönemde asılsız bilgilerden kaynaklanan yanlış haberler olduğunu belirtti.

Asılsız ve yanlış bilgilerin kişilerin bilinçaltına yerleştiğini anlatan Fidan, şu değerlendirmede bulundu:

"Son dönemde koronavirüsle ilgili sosyal medyada dolanan gerçek dışı bilgiler ve haberler uyku düzenini bozuyor. Bu durumda güvenilir haber kaynaklarını takip edip doğru bilgiyi almak gerekiyor. Oradan gelecek uyarılara yönelik hareket tarzı benimsenmelidir. Uyku düzeninin tekrar sağlıklı hale gelebilmesi için uykudan hemen önce evde yarım saatlik egzersiz yapılmalıdır. Böylece endorfin hormonu aktive edilecektir. Bu da kişinin hem kaygısı azaltır hem de uyku düzenini sağlar. Kişiler uyumadan önce güzel bir kitap okumalı ya da ılık bir duş almalıdır. Bunlar da uykuya geçiş düzenini sağlayıp uykunun devam ettirilmesini kolaylaştırır."

Deniz Açık


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
İstanbul Valisi Yerlikaya: 65 yaş ve üstü maddi durumu iyi olmayan 50 bin vatandaşımıza gıda kolisi ulaştıracağızÖnceki Haber

İstanbul Valisi Yerlikaya: 65 yaş ve üst...

ÖSYM, KPSS tarihlerini güncelledi Sonraki Haber

ÖSYM, KPSS tarihlerini güncelledi

Yorum Yazın

Ataşehir'de evlerin camları çocuk resim çalışmaları ile renkleniyor
İş İnsanı Erhan Kekeç, Ataşehir'deki otelini sağlık çalışanlarına ücretsiz tahsis etti
Ataşehirlilerin yakından tanıdığı milletvekili Serkan Bayram'dan örnek davranış
Ataşehir'de ilaç raporu biten ve yenilemek isteyen 65 yaş ve üzeri vatandaşlar ne yapacak! İşte ayrıntılar...
Ataşehir Belediye Meclisi Nisan Ayı Toplantıları İptal Edildi! İşte detaylı ayrıntılar
Ataşehir Kaymakamlığı Vefa Sosyal Destek Grubu İle İlgili Merak Edilenler! İşte ayrıntılar
65 Yaş ve Üzeri Ataşehirli Vatandaşların İl Dışı Seyahat İçin İzin İşlemleri Nasıl Olacak? İşte ayrıntılar
Ataşehir Kent Konseyi ihtiyaç sahipleri için yardım kampanyası başlattı
Ataşehir'in çeşmelerine koronavirüs bilgilendirme afişleri asıldı
Ataşehir Belediyesi Market ve Diğer İşletmelerin Denetimlerini Sıklaştırdı

Başka haber bulunmuyor!